+31 020 2445337 info@recruitmarketing.nl

THE BIG REVEAL: Het geheim van Recruitment Marketing

Eigenlijk zijn echt goede professionals altijd schaars. Daarom is slimme recruitment always on. 

De huidige methoden die we inzetten om de belangrijke wervingsdoelstellingen van organisaties te realiseren werken niet meer. Ze zijn te transactioneel en incidenteel. Bovendien is deze manier van werven kostbaar.

De traditionele vorm van “post and pray” werkt niet meer. “Post en onboard” is de beweging die we mogelijk kunnen maken.   

Vragen? Bel of mail

Wij zijn iedere dag van 09:00 tot 18:00 telefonisch bereikbaar op:

+31644033685

Mailen kan 24/7 naar:

info@recruitmarketing.nl

Dus wat houdt Recruitment Marketing in?

Het komt eigenlijk neer op verschillende strategieën en technieken die organisaties kunnen gebruiken om de juiste professionals te vinden, aan te trekken en bij zich te houden tot dat deze talenten daadwerkelijk solliciteren naar een baan. Scherp inzicht in de doelgroep en welke journey zij (willen) afleggen, verbetert de resultaten van de recruitment inspanning drastisch. Technologie biedt daarbij prachtige nieuwe mogelijkheden.

Met simpele woorden komt recruitment marketing neer op het promoten van de werkwaarde van een werkgever om zo talent te werven. Recruitment Marketing heeft betrekking tot het opsporen en analyseren van stappen die bekendheid en conversie bij sollicitanten aanwakkeren, wel in combinatie met het gevoel van een persoon bij een bepaald bedrijf.

Onder recruitment marketing vallen verschillende aspecten, zoals employer branding, content, experience, digital campaigning, data intelligence, analytics en digital recruitment technologies. Deze domeinen vind je allemaal terug bij RecruitMarketing.

Hoe gaat Recruitment Marketing in z’n werk? 

Wij streven naar een wereld waarin de werving van talenten een ongoing proces is van unieke interacties. Waarbij elk contact leidt tot een diepere verbintenis. Daarmee helpen wij organisaties hun strategische talentvraagstukken op een duurzame, schaalbare en aanzienlijke succesvollere wijze te realiseren. De focus ligt op het aangaan van relaties met kandidaten voorafgaand aan de talentbehoeften en buiten de vacatures om. Dit lukt. En dat komt door hen, via de vele contactpunten bij zoeken naar werk, voor het bedrijf te winnen.

Het doel van een recruitment marketingstrategie is het aantal gekwalificeerde kandidaten in de talentpijplijn van een organisatie te vergroten. Dit doel kan worden bereikt door het gebruik van een recruitment marketingsoftware en de bovenstaande elementen als content experience, digital campaigning, employer branding, data intelligence en digital recruitment technologies.

Dé recruitment oplossing

Waar er bij een recruitment bureau de focus ligt op enkel werving en selectie en er bij digital recruitment alleen de nadruk ligt op het online vinden van kandidaten, kan recruitment marketing door alle elementen binnen online werving, selectie en marketing te combineren, de beste oplossing bieden.

Door de effectiviteit van recruitment inspanningen te volgen, te meten én te analyseren, verandert recruitment marketing de zoektocht naar talenten in een data driven functie, die op consistente en voorspelbare wijze meer geschikte leads naar de wervingstrechter leidt.

Met de ontwikkelde recruitment marketingmodellen kunnen er onvergetelijke ervaringen gecreëerd worden door alle stappen van de candidate experience te analyseren en data gedreven adviezen te geven. Door alle stappen in de candidate experience goed in kaart te brengen, worden de knelpunten in het recruitmentproces gevonden en weten we precies waar het startpunt ligt.

 

Meer informatie over alle oplossingen die wij als RecruitMarketing kunnen bieden? Neem contact met ons op via www.recruitmarketing.nl/contact

BLOGARTIKELEN

Relevante Recruitment Marketing Blogartikelen

De Candidate Journey naar succes

De Candidate Journey naar succes

De ‘war for talent’ zorgt ervoor dat werkgevers hun uiterste best moeten doen om een voorkeurspositie bij de kandidaat te creëren. Een sterk werkgeversmerk is een must. Kandidaten zoeken, vergelijken en beoordelen werkgevers net als consumenten producenten. Een...

The art of Candidate Experience

The art of Candidate Experience

The art of candidate Experience. De ervaring van een klant of kandidaat speelt een belangrijke rol bij bedrijfsresultaten. Om candidate experience te begrijpen is de candidate journey als tool ontworpen, om de veranderingen in ervaringen van kandidaten na te gaan en...

Wil je meer weten over Recruitment Marketing?

Laat je gegevens achter en we helpen je graag verder.