Het geheim van

Recruitment Marketing​

Eigenlijk zijn echt goede professionals altijd schaars. Daarom is slimme recruitment always on. 

De huidige methoden die we inzetten om de belangrijke wervingsdoelstellingen van organisaties te realiseren werken niet meer. Ze zijn te transactioneel en incidenteel. Bovendien is deze manier van werven kostbaar.

De traditionele vorm van “post and pray” werkt niet meer. “Post en onboard” is de beweging die we mogelijk kunnen maken.   

Wat is Recruitment Marketing?

Het komt eigenlijk neer op verschillende strategieën en technieken die organisaties kunnen gebruiken om de juiste professionals te vinden, aan te trekken en bij zich te houden tot dat deze talenten daadwerkelijk solliciteren naar een baan. Scherp inzicht in de doelgroep en welke journey zij (willen) afleggen, verbetert de resultaten van de recruitment inspanning drastisch. Technologie biedt daarbij prachtige nieuwe mogelijkheden.

Met simpele woorden komt recruitment marketing neer op het promoten van de merkwaarde van een werkgever om zo talent te werven. Recruitment Marketing heeft betrekking tot het opsporen en analyseren van stappen die bekendheid en conversie bij sollicitanten aanwakkeren, wel in combinatie met het gevoel van een persoon bij een bepaald bedrijf.

Onder recruitment marketing vallen verschillende aspecten, zoals employer branding, content, experience, digital campaigning, data intelligence, analytics en digital recruitment technologies. Deze domeinen vind je allemaal terug bij RecruitMarketing.

Hoe werkt Recruitment Marketing?

Wij streven naar een wereld waarin de werving van talenten een ongoing proces is van unieke interacties. Waarbij elk contact leidt tot een diepere verbintenis. Daarmee helpen wij organisaties hun strategische talentvraagstukken op een duurzame, schaalbare en aanzienlijke succesvollere wijze te realiseren. De focus ligt op het aangaan van relaties met kandidaten voorafgaand aan de talentbehoeften en buiten de vacatures om. Dit lukt. En dat komt door hen, via de vele contactpunten bij zoeken naar werk, voor het bedrijf te winnen.

Het doel van een recruitment marketingstrategie is het aantal gekwalificeerde kandidaten in de talentpijplijn van een organisatie te vergroten. Dit doel kan worden bereikt door het gebruik van een recruitment marketingsoftware en de bovenstaande elementen als content experience, digital campaigning, employer branding, data intelligence en digital recruitment technologies.

Dé recruitment oplossing

Waar er bij een recruitment bureau de focus ligt op enkel werving en selectie en er bij digital recruitment alleen de nadruk ligt op het online vinden van kandidaten, kan recruitment marketing door alle elementen binnen online werving, selectie en marketing te combineren, de beste oplossing bieden.

Door de effectiviteit van recruitment inspanningen te volgen, te meten én te analyseren, verandert recruitment marketing de zoektocht naar talenten in een data driven functie, die op consistente en voorspelbare wijze meer geschikte leads naar de wervingstrechter leidt.

Met de ontwikkelde recruitment marketingmodellen kunnen er onvergetelijke ervaringen gecreëerd worden door alle stappen van de candidate experience te analyseren en data gedreven adviezen te geven. Door alle stappen in de candidate experience goed in kaart te brengen, worden de knelpunten in het recruitmentproces gevonden en weten we precies waar het startpunt ligt.