
Voorbereiden op je piekmoment
Voor veel mensen is vakantie naast een moment van rust ook een moment van evaluatie en reflectie. Hierdoor ontstaat er een piek in sollicitaties na een vakantieperiode. Zo zijn september en januari de populairste maanden om naar een nieuwe baan te zoeken. Om deze stijging in sollicitaties goed te benutten is het noodzakelijk om goed voor te bereiden en hiermee is de zomerperiode het uitgelezen moment om je recruitment marketingplannen nog eens goed onder de loep te nemen.
Wat kun je doen?
Employer branding verwijst naar het imago en de reputatie van een bedrijf als werkgever, en de activiteiten die het bedrijf onderneemt om het werkgeversimago vorm te geven. Werk je deze zomer aan je employer brand? Dan open je je deuren voor topkandidaten, het gehele jaar door.
In de zomer zijn mensen vaak actiever op social media. Ze delen hun vakantie-ervaringen, ontdekken nieuwe trends en hebben meer vrije tijd om door hun feeds te scrollen. Een goed moment om te starten met job advertising op social media dus. Door in de zomer te starten met een awareness campagne laat je potentiƫle kandidaten kennis maken met je organisatie. Volg deze op met een conversiegerichte campagne voor optimaal resultaat.
Evalueer je vacatureteksten. Staat alle benodigde informatie erin? Is de vacaturetekst aantrekkelijk geschreven? Hoe lang staat de vacature al open? Wees kritisch en herschrijf je vacatures nu je iets meer tijd en ruimte hebt.
Weet je niet waar je moet beginnen? Bekijk dan hier onze webcast terug, waarin we 7 tips delen voor meer sollicitaties op je vacaturepagina.
Hebben je collegaās het wat minder druk? Grijp je kans en plan wat interviews in om uit te vragen wat zij belangrijk vinden aan hun werk en werkgever. Gebruik deze input om een EVP op te stellen of aan te scherpen.
Kortom, genoeg te doen deze zomer! Met bovenstaande projecten bereid je jezelf optimaal voor op het najaar of heb je zelfs het hele jaar profijt van. Wat ga jij deze zomer doen?