Met candidate nurturing onderhoud je relaties met potentiƫle kandidaten gedurende een langere periode. Met dit proces kom en blijf je in contact met kandidaten die mogelijk goed bij je organisatie passen.
Door candidate nurturing in te zetten, blijf je in contact met kandidaten die al eerder interesse in jouw bedrijf hebben getoond, bijvoorbeeld door eerder gesolliciteerd te hebben, of door een inschrijving voor de nieuwsbrief. Op deze manier vis je niet alleen in een nieuwe vijver, maar maak je gebruik van een huidige pool kandidaten. Dat een kandidaat in het verleden niet geschikt is geweest voor een vacature, wil dat niet zeggen dat diegene niet geschikt zou zijn voor een andere functie in de toekomst.
Het doel van candidate nurturing is om een relatie op te bouwen en te onderhouden met kandidaten en hen geĆÆnteresseerd te houden in je organisatie, zodat wanneer er een vacature ontstaat, zij eerder geneigd zijn om te overwegen te solliciteren.
Wie zijn je kandidaten en wat voor soort content ontvangen zij het liefst?Ā Persoonlijk afgestemde content en automatische e-mails per doelgroep zijn essentiĆ«le onderdelen van een succesvolle nurture strategie. Op deze manier onderhoud je de relatie met je kandidaten op een manier die zij zelf prettig vinden.
Candidate nurturing is erg belangrijk voor de candidate experience. Door de content persoonlijk op de kandidaten af te stemmen, wordt de algemene ervaring van een kandidaat met jouw bedrijf positiever. Hierdoor wordt niet alleen de kans vergroot dat kandidaten uiteindelijk op een vacature solliciteren, maar ook de kans dat zij jouw bedrijf aan anderen aanbevelen.