
Als je overweegt om een (nieuw)ATS aan te schaffen, hopen we dat je niet over 1 nacht ijs gaat. En dat je – naast de oriëntatie op een nieuwe leverancier met focus op functionaliteiten en gebruiksgemak – ook nadenkt over de impact van deze keuzes op je organisatie. Alleen als beide processen, de technische én culturele implementatie, soepel samenvallen, pak je als organisatie het maximale rendement. Pas dan krijgt je nieuwe way of working kracht.
RecruitMarketing helpt je hierbij en zorgt voor:
Gedurende het proces doorloopt jouw organisatie samen met de RM-pro grofweg 4 fases. De ervaring leert dat die alle nodig zijn. De waarden van jouw organisatie staan, in al deze fases, natuurlijk centraal.
1 Rond selectie en besluit – informeren
Communicatie
Het besluit om over te gaan naar een nieuw ATS is genomen. Wij vertellen je stakeholders waarom er gekozen is voor een ATS-systeem en wat de voordelen voor de gebruiker is. Gedurende de fase zorgen wij ervoor dat alle stakeholders op de hoogte worden gebracht van voor hun relevante informatie en van een
duidelijke planning.
Beleven en verbeteren hangt in deze fase bij de technische projectmanager. Die haalt de behoefte bij de gebruikers op.
2 Implementatietraject – involven
Communicatie
Terwijl de technisch projectmanager druk is met de implementatie van het ATS, zorgen wij voor het warmmaken van de gebruiker. Denk hierbij aan teasers en tutorial video’s. Zo krijgt de gebruiker een idee wat er te wachten staat.
Beleven
Het betrekken van de gebruiker zorgt voor extra draagkracht. Op basis van de tutorials stellen we een quiz op. Ook zorgen we voor een incentive. Wie heeft als eerste alle tutorials bekeken en de quiz gemaakt? Die krijgt een award!
Verbeteren
Op basis van de tutorials en teasers kunnen er vragen ontstaan. Misschien is er wel verdieping nodig in het materiaal om een goed beeld te kunnen krijgen van het ATS. Wij verzamelen dit in een FAQ en verbeteren waar nodig.
3 Rond livegang – instrueren
Communicatie
In deze fase komt alles samen waar de afgelopen maanden hard aan is gewerkt, dit moment mag niet zomaar in de organisatie voorbij gaan. We zorgen voor een intern launch plan. Zo informeren we alle stakeholders over welke experience ze gaan doorlopen en zorgen we voor een plek waar ze terecht kunnen met vragen.
Beleven
De gebruikers van het nieuwe ATS kunnen hun eerste ervaringen delen via een door ons verzorgt platform.
Verbeteren
Rond de livegang zullen er veel vragen ontstaan. Welke zaken zijn nog moeilijk en waar is hulp bij nodig? Wij zorgen ervoor dat iedereen zijn vragen kwijt kan en beantwoord krijgt.
4 Eerste ervaringen met gebruik – adopteren
Communicatie
Het nieuwe ATS is nu volledig geïmplementeerd. We halen feedback op door middel van survey’s over hoe ze de implementatie en release hebben ervaren, maar ook over de functionaliteiten van het ATS zelf.
Beleven
Weet je nog de award in de implementatiefase? Die laten we hier ook terugkomen! De award gaat naar degene die de 1e plaatsing regelt of wie er het hele proces in een keer goed doorloopt.
Verbeteren
De feedback die we hebben verzameld zetten we om in een implementatieplan voor fase 2 en 3. Zo kunnen we blijven innoveren en verbeteren.
Hulp nodig bij de culturele implementatie van jouw nieuwe ATS?
Wij helpen je hier natuurlijk graag bij. Laten we kennis maken! Laat je gegevens achter en we nemen snel contact met je op, of plan meteen een afspraak in onze Calendly agenda.