
Het CBR, oftwel het centraal bureau rijvaardigheidsbewijzen, heeft bijna geen introductie nodig. Als organisatie bouwt het CBR aan een verkeersveilig en mobiel Nederland. Grote kans dat je zelf al eens met het CBR in aanraking bent gekomen!
Deze opdracht hebben wij gedaan in nauwe samenwerking met onze vaste partner, Freelancers United.
In 2023 werd er een nieuwe afdeling geopend, het Expertisecentrum Klant & Communicatie(EKC). Een wendbaar en servicegericht team, met als focus een dienstverlening zoals klanten dat willen: duidelijk, makkelijk en inlevend. Deze afdeling moest binnen drie maanden gevuld zijn. Om goede kandidaten te werven voor deze specialistische afdeling werkten we aan 2 essentiële elementen: employer branding en conversie.
Employer branding
Om kandidaten te enthousiasmeren voor het CBR als werkgever, en het EKC in het bijzonder, hebben we verschillende producten ontwikkeld:
Conversie
Na het boeien van de potentiële kandidaten, was het van belang de kandidaten te binden door te laten converteren. Om dit te bereiken hebben we de volgende middelen ingezet:
Door het combineren van zowel branding als conversie gerichte technieken zijn alle openstaande vacatures binnen drie maanden ingevuld. Deze online wervingsstrategie biedt niet alleen op korte termijn voordelen, maar is ook heel toekomst bestendig. Nu er een sterke basis is neergezet, zal het uitbreiden van het EKC team in de toekomst eenvoudiger te realiseren zijn.
Wij helpen je hier natuurlijk graag bij. Laten we kennis maken, dan vertellen we je alles over de mogelijkheden binnen Recruitment Marketing. Laat je gegevens achter en we nemen snel contact met je op, of plan meteen een afspraak in onze Calendly agenda!